tisdag 20 januari 2009


Shanahan sköt in 1-0 i premiärmatchen

NHL Brendan Shanahan gjorde 1-0-målet i sin premiärmatch mot Nashville, en match man vann med 3-1.

Shanahan som nyligen skrivit på för sin gamla klubb Devils, får 800,000 dollar för spel resten av säsongen.

Veteranen har inte tränat speciellt mycket inför comebacken, men såg riktigt fräsch ut. 40-åringen kan fortfarande lira som om han vore 20.

Shanahan har alltid varit en av mina favoriter. Märkligt att ingen hype varat över honom? Likt Mats Sundin.

Folk har väl börjat tröttna på att skriva och snacka om comebacks - sedan Sundin-hypen.

För Devils del ger ju en Shanahan laget bara ännu större konkurrenskraft - då han kommer att bli minst lika giftig som Teemu Selänne i power-play. Shanahan gjorde sitt mål i just power-play mot Nashville.

- Jag visste inte om känslan skulle komma tillbaka direkt. Jag spelade lite bättre än vad jag förväntat mig, men jag har fortfarande mycket att jobba på, säger Shanahan på espn.com.

Dessutom steg laget nu till en tredjeplats i Eastern conference. Man gick om Rangers, och jagar nu Washington och Boston.

-------------------------

Och på tal om Selänne, när kommer han tillbaka i spel igen?

Om 1-2 veckor skulle jag gissa. Han har gått på is och börjat träna igen, vilket brukar betyda max två veckor kvar till match.