torsdag 30 april 2009

Dags för rond nummer 2
...vem vinner och vem försvinner?

De åtta bästa lagen i NHL-slutspelet går nu in i fas 2 i Stanley Cup. Detroit är hungriga efter att försvara segern från ifjol.

Man möter ett nytänt Anaheim som har minst lika mycket rutin som Red Wings. Att Ducks slog ut San Jose var ingen sensation - tvärtom.

Detroit-Anaheim (Mitt tips: 4-2 i matcher)


Vancouver, Vancouver. Nu är det dags för ännu mer framgång. Roberta Luongo och de andra gentlemännen är favoriter och kommer i år att ta sig till final i den väst.

Chicago är riktigt pigga just nu och har ett mycket giftig anfallsspel, där backsidan för mig känns som en avgörande faktor i matchserien mot Vancouver. Backsidan i Canucks är starkare - och det kommer man att vinna på.

Vancouver-Chicago (Mitt tips: 4-3 i matcher)


Boston har imponerat på mig. Man höll kvar sitt vinnande spel också i slutspelet. Men mot Carolina kommer "skrällen" att komma. Otippade "canes" tar hem den här matchserien, då segerflytet kommer att finnas kvar från matchserien mot New Jersey.

Carolina-Boston (Mitt tips: 4-3 i matcher)


Pittsburgh har Evgeni Malkin och Sidney Crosby. De två är de som kommer att stå för de avgörande poängen.

Alexander Ovechkin, Alexander Semin och Capitals kommer heller inte att ge sig i första taget.

Den här matchserien känns mest intressant av alla de fyra!

Pittsburgh-Washington (Mitt tips: 4-2 i matcher)