tisdag 5 maj 2009


"Hört runt rinken & senaste nytt"
NHL-slutspelet 2009


** Anaheim utjämnade matchserien mot Detroit borta efter seger med 4-3 efter en maratonmatch, som först kunde avgöras i den tredje och sista förlängningsperioden genom Todd Marchant (som blivit ersättare i "The checking line" sedan Samuel Påhlsson försvann till Chicago). Nu åker man till Anaheim för dubbelomgångar.

Ställningen just nu är 1-1 matcher.


** Carolina nollade Boston på söndagen med 3-0. Matchserien där är också 1-1 efter två riktigt välspelade omgångar.


Ställningen i de två övriga matchserierna:

Chicago-Vancouver 1-1 i matcher

Washington-Pittsburgh 2-0 i matcher

--------------------

...Senaste bekräftade rykte är att den forne målkungen Markus Näslund lägger grillorna på hyllan.

Sent på måndagskvällen svensk tid bekräftade Näslund att han slutar med ishockey efter 15 säsonger i NHL

- Jag skulle vilja rikta ett hjärtligt tack till Glen Sather och New York Rangers för att ha givit mig chansen att spela i New York det gångna året, säger han till svt.se

- Jag skulle även vilja tacka Vancouver Canucks och alla deras fans för deras stöd under elva säsonger, och Pittsburgh Penguins där jag inledde min NHL-karriär, fortsätter Näslund.

Näslund var lagkapten i Canucks under åtta säsonger.

Fakta och statistik ---> Naslund, Markus